Zespół Szkolno - Przedszkolny w Jaroszowie

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18

Licznik odwiedzin

© 2009-2024 by GPIUTMD

 

W dniach 25 i 26.05.2022 r.  w ramach projektu edukacyjnego „Wszyscy razem w poszukiwaniu wiedzy - wsparcie rozwoju kompetencji kluczowych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Strzegom" uczniowie z klasy 5a i 6a wraz z opiekunami: S. Wilczak, D. Mielcarek i J. Krogelem uczestniczyli w dwudniowej wycieczce do Warszawy.

W pierwszym dniu, w Centrum Nauki Kopernik, uczniowie mieli okazję odkrywać tajemnice natury, samodzielnie przeprowadzać doświadczenia i doskonale się przy tym bawić. Różnego rodzaju wystawy interaktywne zachęcały uczniów do odkrywania świata dźwięków i wspólnej muzycznej zabawy, uczniowie mieli możliwość sprawdzenia ograniczeń swojego ciała, wrażliwości na światło, postrzeganie kolorów, podatność na iluzje, rozumienia zasad geometrii i zgłębiania praw fizycznych i procesów chemicznych. Wiele eksponatów w „Strefie Eksperymentowania” pomogły im zrozumieć zjawiska związane z falami czy prądem. Pokaz „Teatru Wysokich Napięć” pozwolił zrozumieć zagadnienia związane z elektrycznością. Uczniowie odwiedzili również Planetarium. Zwieńczeniem pobytu w tym dniu była jazda metrem.

W drugim dniu pobytu uczniowie zwiedzali Warszawę, m.in. Pałac Kultury i Nauki, Pomnik Janusza Korczaka – patrona naszej szkoły, pomnik Syrenki, Pałac Prezydencki czy Stadion Narodowy.

Uczniowie wrócili zadowoleni i pełni wrażeń, bogatsi o nowe doświadczenia edukacyjne.


W ramach projektu „Wszyscy razem w poszukiwaniu wiedzy – wsparcie rozwoju kompetencji kluczowych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Strzegom”, uczniowie klasy piątej i szóstej na zajęciach z biologii rozwijają swoje pasje i zainteresowania.

Uczniowie poprzez różnorodne samodzielne działania, np. przez wykonywanie doświadczeń biologicznych, obserwacje mikroskopowe, przygotowywanie  prezentacji multimedialnych, zajęcia terenowe i wycieczki poznają z bliska tajniki tej ciekawej nauki.

Na ostatnich zajęciach uczniowie wykonywali w grupach dwuosobowych doświadczenie – „Izolowanie DNA  z owoców”. Wszystkim grupom udało się pięknie wyizolować DNA.


 

Dnia 13 kwietnia 2022 r. uczniowie z ZSP w Jaroszowie wzięli udział w kolejnym wyjeździe edukacyjnym w ramach projektu „Wszyscy razem w poszukiwaniu wiedzy-wsparcie rozwoju kompetencji kluczowych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Strzegom". Tym razem do Parku Nauki i Techniki -ExploraPark w Wałbrzychu.

ExploraPark to miejsce, w którym uczniowie mogą rozwijać swoje pasje do liczenia, eksperymentowania i odkrywania rzeczywistości.

Zajęcia rozpoczęły się od wykładu pt. „Matematyka w przyrodzie". Uczniowie dowiedziali się, że niektóre owoce, kwiaty, drzewa, ich nasiona, płatki i liście natura tworzy przestrzegając reguły tego samego ciągu liczb tzw. ciągu Fibonacciego.

Po wykładzie, uczniowie korzystali z różnych stanowisk interaktywnych, badali, poszukiwali i odkrywali. Układali magnetyczne konstrukcje, przeżywali ciekawe doświadczenie z labiryntem luster.

W atmosferze nauki i zabawy uczniowie miło i aktywnie spędzili czas.


W ramach projektu „Wszyscy razem w poszukiwaniu wiedzy - wsparcie rozwoju kompetencji kluczowych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Strzegom " w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Jaroszowie realizowane są „Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze" oraz  „Zajęcia rozwijające kompetencje" z matematyki dla klasy piątej i szóstej.

Zajęcia mają pokazać, że matematyki można uczyć się na wiele sposobów - od tradycyjnego poprzez rozwiązywanie różnego rodzaju zadań nietypowych.

Podczas zajęć uczniowie rozwiązują zadania o różnym stopniu trudności w formie przygotowanych wcześniej kart pracy, kodują i korzystają z narzędzi TIK. W trakcie zajęć korzystają z różnorodnych zadań interaktywnych dostępnych na stronach internetowych poświęconych matematyce, z programów edukacyjnych oraz gier.

Zajęcia prowadzone są w małej grupie, co pozwala aktywizować ucznia, zachęcać go do samodzielnego rozwiązywania problemów, spostrzegania pewnych prawidłowości, poszukiwania algorytmów, budowania modeli matematycznych, projektowania i wykonywania obliczeń, a przede wszystkim logicznego myślenia. Celem jest wdrażanie uczniów do systematycznej i wytrwałej pracy.


 

W czwartek - 24.03.2022 r. w ramach Projektu „Wszyscy razem w poszukiwaniu wiedzy-wsparcie rozwoju kompetencji kluczowych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Strzegom" klasy 5a i 6a wraz z opiekunami S. Wilczak, D. Mielcarek i J. Krogelem uczestniczyli w wyjeździe do wrocławskiego „Hydropolis”.

 „Hydropolis” to centrum wiedzy o wodzie, które łączy walory edukacyjne z zabawą oraz nowoczesną interaktywną formą wystawienniczą. Nasi uczniowie uczestniczyli w warsztatach wprowadzających ich w arkana chemii. Na zajęciach  samodzielnie przygotowywali lampę lawową oraz tęczę. Zwieńczeniem warsztatu był efektowny, ale zarazem prosty eksperyment -,,woda gazowana’’, który będą mogli powtórzyć w domowych warunkach. Po warsztatach wspólnie z przewodnikiem mieli okazję zwiedzenia wystawy.

Mamy nadzieję, że wyjazd ten przyczynił się do poszerzenia wiedzy o wodzie oraz stworzeniach zamieszkujących morza i oceany - od kilkumetrowych rekinów, przez ławice ryb, po najmniejsze bakterie.  Z niecierpliwością czekamy na kolejną wycieczkę w ramach naszego projektu.

Gmina Strzegom realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich „Wszyscy razem w poszukiwaniu wiedzy – wsparcie rozwoju kompetencji kluczowych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Strzegom”, realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego nr RPDS.10.02.01-02-0067/21.

Celem projektu jest podniesienie u uczniów kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności na rynku pracy, oraz rozwijanie indywidualnego podejścia do ucznia, szczególnie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Całkowita wartość projektu:198 464,35 zł

85% ze środków Unii Europejskiej: 168 694,63 zł

15% ze środków budżetu państwa: 29 769,72 zł

 

Dofinansowanie projektu z UE: 168 694,63 zł